Inschrijven en toewijzing

Inschrijven

De inschrijfperiode was van 9 tot en met 31 december 2019 en daarna gesloten.

 

Stap 1: reageren op een woning

De nieuwbouwappartementen van Oppe Brik zijn geadverteerd op Thuis in Limburg. De criteria voor inschrijving, zoals de inkomensgrenzen, waren vermeld per advertentie. Toewijzing vindt plaats op basis van inschrijfduur.

Na sluiting

Woongoed 2-Duizend stuurt de woningzoekende die bovenaan is geëindigd een aanbod met de vraag of deze interesse in de woning heeft. Let op: het aanbod is nog geen toewijzing.

In ons aanbod vragen wij u ook om een inkomensverklaring te sturen. Staat u met meerdere personen ingeschreven? Dan hebben we van elke volwassene een inkomensverklaring nodig. Als het inkomen passend is (lees meer over passend toewijzen), wordt u uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek bij ons op kantoor. De inkomensgrenzen zijn vermeld in de advertenties op Thuis in Limburg.

 

Stap 2: documenten verzamelen

Als u een aanbod van ons heeft gehad voor een woning, heeft u deze documenten nodig voor het kennismakingsgesprek.

  • een definitieve inkomensverklaring (IBRI/IB60) of definitieve aanslag van 2017 of 2018. Indien uw inkomen is veranderd kunt u, naast de inkomensverklaring, eventueel 3 recente loonstrookjes aanleveren om toch een passend inkomen te kunnen aantonen.
  • een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (voorheen GBA) met historisch adresoverzicht van maximaal 6 maanden oud. Deze is ook te verkrijgen via de website: www.mijn.overheid.nl.

Én, indien van toepassing:

  • een verhuurderverklaring van uw huidige verhuurder.
  • een overzicht van uw leningen (ook hypotheek) en schulden.
  • een door uw bewindvoerder afgegeven schriftelijke akkoordverklaring voor verhuizing inclusief beschikking van de rechtbank.
  • ouderschapsplan of bewijs van ouderschapsafspraken.

 

Stap 3: kennismakingsgesprek

Het gesprek vindt plaats met een van onze medewerkers Leefbaarheid. Deze gesprekken vinden plaats tussen 6 en 20 januari 2020. Houd hier rekening mee als u zich inschrijft. Als u niet beschikbaar bent in deze periode of niet alle benodigde documenten in uw bezit heeft, dan zijn wij genoodzaakt om door te gaan naar de volgende kandidaat.

Bij een goed verloop van het kennismakingsgesprek zal de medewerker Leefbaarheid u een acceptatieformulier overhandigen. Als u het desbetreffende appartement wilt accepteren, dient u dit acceptatieformulier te ondertekenen. Het acceptatieformulier kunt u zien als een voorlopige huurovereenkomst.

 

Stap 4: kleurkeuzes badkamer, keuken, toilet

Na acceptatie heeft u de mogelijkheid om zelf uw badkamer, keuken en toilet uit te kiezen uit ons assortiment. Het gaat hierbij om de kleurkeuzes van tegels, kastjes en aanrechtblad. Bij de keuken kunt u ook de handgreepjes en soort spoelbak kiezen. In de badkamer heeft u ook de mogelijkheid om accenttegels te kiezen voor bijvoorbeeld in het douchegedeelte. Meer informatie over de appartementen.

Bekijk de keuzes op ons kantoor

Na acceptatie van de woning sturen wij uw contactgegevens door naar de aannemer, die contact met u zal opnemen voor een afspraak. Ondertussen kunt u wel al een kijkje nemen bij de voorbeelden van de kleurkeuzes in ons kantoor (Pastoor Vranckenlaan 4, Reuver). Uw keuzes dient u uiterlijk 24 januari 2020 door te geven aan de aannemer. Daarna zal de aannemer onze standaardkeuzes hanteren.

Wilt u een uitbreiding/aanpassing? Dat kan!

Wilt u bijvoorbeeld een grotere keuken dan ons standaardblok, dan kunt u dit zelf met de aannemer regelen. Dit zal niet in de huur worden meegerekend, maar kunt u direct afrekenen bij de aannemer. Aanpassingen dienen aan onze gestelde ZAV voorwaarden te voldoen (zelf aangebrachte voorzieningen).