Coronavirus: maatregelen WoonGoed 2-Duizend (update 18 maart)

18 maart 2020

In Nederland gelden op dit moment een aantal maatregelen om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Ook WoonGoed 2-Duizend voert deze ingrijpende maatregelen door. Wij hebben immers veel contact met onze huurders, waaronder ook veel kwetsbare doelgroepen. Daarom is het kantoor van WoonGoed 2-Duizend dicht en werken alle medewerkers die kunnen thuis tot en met 6 april. Wat betekent dit voor u? 

 

Heeft u een afspraak?

Tot en met maandag 6 april komen wij niet bij u thuis. Alle afspraken worden verzet. Wij hebben telefonisch contact opgenomen met iedereen die een afspraak had. Lees de veelgestelde vragen en antwoorden.  

 

Kantoor is gesloten

Iedereen van WoonGoed 2-Duizend die kan, werkt thuis. Daardoor is ons kantoor gesloten. Wij zijn telefonisch bereikbaar voor urgente zaken, via 077 – 476 77 77.  

 

Veelgestelde vragen

Heeft u een afspraak voor een eindinspectie met sleuteloverdracht in de maand maart?

U bent gebeld om uw afspraak te verzetten. Is de eindinspectie daardoor later, dan kunt u tot die tijd in uw woning blijven. Check wel bij uw verzekeraar of uw inboedelverzekering geregeld is.

 

Heeft u een afspraak met ons voor een voorinspectie, sleuteluitgifte, huuradviesgesprek of iets anders in de maand maart?

U bent gebeld om uw afspraak te verzetten.

 

Heeft u een reparatieverzoek?

Ook onze aannemers hebben maatregelen getroffen. Dit is belangrijk om onze huurders en medewerkers te beschermen. Spoedeisende reparaties worden uitgevoerd, met passende maatregelen (zoals 1,5 meter afstand houden).
 
Voor reeds geplande of nieuwe reparatieverzoeken vanaf 13 maart geldt:

  • Reparatie aan de buitenkant van uw woning? Dan wordt de reparatieafspraak in principe ingepland.
  • Reparatie aan de binnenkant van uw woning? Dan wordt alleen een afspraak ingepland als de bewoners geen gezondheidsklachten (neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts) hebben. Kort voor de afspraak nemen we telefonisch contact op of de gezondheidssituatie gewijzigd is. 

 
Bij een reparatiebezoek staat een veilige (werk)plek voor medewerkers en huurders voorop.
 

Wordt bij u binnenkort een badkamer, toilet- of keuken vervangen?

De werkzaamheden worden uitgesteld tot nader bericht van de overheid.

 

Wilt u de huur opzeggen?

Vul -net als normaal-  de verklaring huuropzegging in. Wij nemen na uw opzegging persoonlijk contact op.

 

Wilt u uw huur met pin betalen?

Dit kan alleen op afspraak op ons kantoor. Bel of e-mail voor een afspraak.

 

Heeft de huurder een groepsbezichtiging?

Alle groepsbezichtigingen worden uitgesteld. De huurder ontvangt via e-mail een bericht van Thuis in Limburg of WoonGoed 2-Duizend.

 

Heeft u een spoedeisend probleem?

Spoedeisende zaken worden opgepakt, zoals altijd.

 

Waarom nemen wij deze maatregelen?

Ook WoonGoed 2-Duizend zet zich in om het coronavirus in te dammen. Wij hebben immers veel contact met onze huurders, waaronder ook veel kwetsbare doelgroepen.